کاشی بین کابینتی که از قرون وسطی باقی مانده است

اروپای قرون وسطی به طور قابل توجهی از کاشی بین کابینتی جدید رنگ‌شده استفاده می‌کرد و گاهی طرح‌های بسیار پیچیده‌ای را تولید می‌کرد که تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است.

داستان های مذهبی و دنیوی به تصویر کشیده شد کاشی‌های خیالی با صحنه‌های عهد عتیق که در بشارت 1434 یان ون آیک در واشنگتن روی زمین نشان داده شده‌اند، نمونه‌ای هستند.

«کاشی های ترینگ» قرن چهاردهم در موزه بریتانیا صحنه‌های دوران کودکی را از زندگی مسیح نشان می‌دهد، احتمالاً برای یک دیوار به جای زمین، در حالی که «کاشی‌های چرتسی» قرن سیزدهم آن‌ها، اگرچه از یک صومعه، صحنه‌هایی از ریچارد را نشان می‌دهند.

نبرد شیردل با صلاح الدین در کار بسیار باکیفیت از کاشی های حروف قرون وسطایی برای ایجاد کتیبه های مسیحی بر روی کف کلیسا استفاده می شد.

کاشی‌ های دیواری دلفت‌ور، معمولاً با طرحی رنگ‌آمیزی که فقط یک کاشی آبی و سفید (به نسبت کوچک) را می‌پوشاند، در هلند رایج بود و از قرن شانزدهم به بعد به‌طور گسترده در اروپای شمالی صادر شد و جایگزین بسیاری از صنایع محلی شد.

چندین کاخ سلطنتی قرن 18 دارای اتاق‌های چینی بودند که دیوارهای آن کاملاً با کاشی یا پانل‌های چینی پوشیده شده بود.

نمونه‌های باقی‌مانده شامل مواردی در کاپودیمونته، ناپل، کاخ سلطنتی مادرید و کاخ سلطنتی آرانخوئز در نزدیکی آن است.

شرق دور

چندین نوع دیگر از کاشی‌ های سنتی وجود دارد که در حال تولید باقی می‌مانند، برای مثال کاشی‌های کوچک، تقریباً موزاییکی، با رنگ‌های روشن در مراکش و کشورهای اطراف.

به استثنای برج چینی نانجینگ، کاشی چسبی تزئین شده یا آجرهای لعاب‌دار تا حد زیادی در سرامیک‌های آسیای شرقی دیده نمی‌شوند.

اروپای مدرن

دوره ویکتوریا شاهد احیای بزرگی در کاشی کاری بود که عمدتاً به عنوان بخشی از احیای گوتیک و همچنین جنبش هنر و صنایع دستی بود.

کاشی‌های طرح‌دار، یا کاشی‌های طرح‌دار، اکنون به‌طور انبوه توسط ماشین تولید می‌شدند و به‌طور قابل‌اطمینانی برای کف و تولید ارزان قیمت، به‌ویژه برای کلیساها، مدارس و ساختمان‌های عمومی، بلکه برای راهروها و حمام‌های خانگی نیز تولید می‌شدند.

برای بسیاری از مصارف از کاشی سوزاننده سخت تری استفاده شد کاشی های دیوار در سبک های مختلف نیز احیا شد.

افزایش حمام کمک زیادی به این امر می کند و همچنین درک بیشتر از مزایای بهداشت در آشپزخانه ها ویلیام دی مورگان طراح برجسته انگلیسی بود که به شدت تحت تأثیر طرح‌های اسلامی کار می‌کرد.

از دوره ویکتوریا کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید ها برای آشپزخانه‌ها و حمام‌ها و بسیاری از انواع مکان‌های عمومی استاندارد باقی مانده‌اند.

 

  • منابع:
    1. Tile
  • تبلیغات: 
    1. توت فرنگی بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی
    2. ثروت اندوزی این فرد موجب هیجان همه شده است!
    3. صابون درمقابل باکتری و ویروس چگونه عمل میکند؟
    4. راه های ورود به تجارت فلزات!