مقاوم‌سازی لرزه‌ای با استفاده از دیوارهای بلوک برشی

مکانیزم شکست، مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه شکل‌پذیری و ظرفیت اتلاف انرژی دیوارهای بلوک برشی را از طریق آزمایش بارگذاری چرخه‌ای برای تعیین رفتار غیرخطی آنها ارزیابی کرد.

بر اساس نتایج آزمایش، وی گزارش داد که از طریق مقاوم‌سازی لرزه‌ای با استفاده از دیوارهای بلوک برشی، می‌توان تا حدودی ظرفیت مقاومت در برابر برش و شکل‌پذیری را به دست آورد.

ژای و استوارت (2010) معادله نظری جدیدی را با مقاومت مصالح، انواع بار زنده، نسبت بار مرده به بار زنده، و ترکیب خروج از مرکز و بار متمرکز به عنوان پارامترهایی برای ایجاد دستورالعمل ایمنی برای دیوارهای بلوک تقویت شده ارائه کردند.

در چین، وزن بلوک سقفی و تناسب معادله را از طریق آزمایشات تأیید کرد.

در ژاپن، بلوک‌های قالب به طور گسترده در پروژه‌های ساختمانی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن فقط بتن دوغاب شده برای پر کردن نواحی توخالی داخل بلوک‌ها برای ایجاد استحکام کافی در نظر گرفته می‌شود، و بلوک‌ها فقط به عنوان یک قالب در نظر گرفته می‌شوند.

 

برخلاف ژاپن، در کره جنوبی، ظرف ژله تک نفره ساختمان‌های سه طبقه یا پایین‌تر با بلوک‌های تقویت‌نشده ساخته می‌شوند و ساختمان‌های بالاتر از سه طبقه معمولاً ساختمان‌های اسکلت یا آپارتمانی دیواری هستند.

بنابراین تعداد کمی از ساختمان های جدید با بلوک فرم ساخته می شوند. بر این اساس، تحقیقات کمی در مورد بلوک فرم انجام شده است و برخی از مطالعات بر روی استفاده از آن برای مقاوم‌سازی لرزه‌ای ساختمان‌های نوع قاب متمرکز شده‌اند.

یون و همکاران (2005) آزمایشی را در مورد استفاده از بلوک های ساخته شده با سنگدانه بازیافتی به عنوان دیوارهای پرکننده انجام داد که نشان داد اگر دیوارهای بلوک ساخته شده با سنگدانه بازیافتی در ساخت دیوارهای پرکننده استفاده شود، سختی اولیه و مقاومت برشی را می توان بهبود بخشید.

در مقایسه با دیوارهای پرکننده ریخته‌شده در محل، با این حال، تقویت با دیوارهای بلوک ساخته شده با سنگدانه بازیافتی کمتر مؤثر است و به دلیل مسائل ساخت‌پذیری، نشان داده شد که به دست آوردن یک اثر تقویت‌کننده قابل اعتماد دشوار است.

کیم و همکاران (2004) مفهومی از دیوار بنایی تقویت شده با بلوک های توخالی انباشته شده با میله ای که در داخل چیده شده و با بتن پر شده است را ایجاد کرد و آزمایشی را بر روی دیوار تقویت شده با دیوارهای بلوک فرم در یک قاب بتنی انجام داد.

نتایج آزمایش لباس بلوچی زاهدانی نشان داد که چنین مفهومی می‌تواند اثر مقاوم‌سازی لرزه‌ای عالی ایجاد کند، و زمانی که بر اساس معادله مقاومت برشی دیوارهای بنایی تقویت‌شده در کد ژاپن بررسی شد، مقاومت برشی دیوار نسبتاً کمتر ارزیابی شد.

  • منابع:
    1. Compression Behavior of Form Block Walls Corresponding to the Strength of Block and Grout Concrete
  • تبلیغات:
    1. سقف کاذب متحرک که همه را شگفت زده کرد
    2. 2 برابر شدن رشد اقتصادی با کمک محصولات عجیب!
    3. قانون پولدار شدن با روشهای باور نکردنی
    4. نتایج چند نمونه روغن تجاری