مصرف بادمجان در بازار مشهد موجب افزایش گازهای گلخانه ای در این شهر شد

فواید سلامتی بادمجان در بازار مشهد بی پایان است. به علاوه بادمجان می تواند یک گنجاندن خوشمزه برای هر رژیم غذایی باشد. بافت و چگالی آن ها باعث می شود تا به سوپ ها و خورش ها اضافه شوند.

آنها همچنین می توانند کاملاً خودشان مصرف شوند یا پخته شوند، له شوند، بریان شوند، کبابی شوند یا سرخ شوند. بادمجان ها طعم کمی تلخ و اسیدی دارند که ممکن است اکثر مردم آن را دوست نداشته باشند، اما فواید سلامتی چشمگیری فراتر از طعم دارند.

آنها سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن برای سلامتی و عملکرد مناسب به آن نیاز دارد. در اینجا 10 مزیت برتر بادمجان برای سلامتی آورده شده است.

بادمجان فوق العاده همه کاره است و می تواند به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

می توان آن را پخته، برشته، کبابی یا تفت داد و با کمی روغن زیتون و کمی چاشنی میل کرد.

همچنین می تواند به عنوان جایگزینی کم کالری برای بسیاری از مواد پرکالری استفاده شود.

این می تواند مصرف کربوهیدرات و کالری شما را کاهش دهد و در عین حال محتوای فیبر و مواد مغذی وعده غذایی شما را افزایش دهد.

بادمجان یا بادمجان فیبر و طیف وسیعی از مواد مغذی را تامین می کند. این سبزی کم کالری در رژیم غذایی مدیترانه ای مشخص می شود.

بسیاری از ما بیشتر با بادمجان های بزرگ و بنفش تیره آشنا هستیم، اما شکل، اندازه و رنگ آن می تواند از کوچک و مستطیلی تا بلند و نازک و از سایه های بنفش تا سفید یا سبز متفاوت باشد.

این که آیا با سوء هاضمه، یبوست، نفخ معده مواجه هستید یا می خواهید سلامت گوارشی خود را حفظ کنید، گنجاندن بادمجان در رژیم غذایی خود ممکن است راه حلی باشد.

بادمجان نه تنها انواع بسیاری از مشکلات گوارشی را تسکین می دهد، بلکه می تواند جذب مواد مغذی را از سایر غذاهایی که در کنار آنها می خورید نیز افزایش دهد. همچنین سرشار از پری بیوتیک است، نوعی فیبر که به تغذیه باکتری های خوب روده (پروبیوتیک ها) و افزایش جمعیت آنها کمک می کند.