مربای هویج از کل میوه از جمله پالپ تهیه می شوند

تهیه ژله و سایر کنسروها میز عسلی فلزی یک فرآیند قدیمی و محبوب است که وسیله ای برای نگهداری میوه ها بسیار فراتر از عمر انبارداری معمولی آن ها و گاهی اوقات استفاده از میوه های لکه دار یا غیرقابل استفاده است که ممکن است برای مصرف تازه ایده آل نباشند.

در ساخت ژله، هدف تولید یک ژل شفاف و درخشان از آب میوه انتخابی است.

مربای هویچ از کل میوه از جمله پالپ تهیه می شوند، در حالی که کنسروها اساساً ژله هایی هستند که حاوی قطعات کامل یا بزرگ هستند.

مارمالاد که معمولا از مرکبات تهیه می شود، کنسانتره ای ژله مانند از آب آماده و پوست برش خورده است.

مواد ضروری برای نگهداری موفق شکر، مربای هویج ژله ای اسید و پکتین هستند. این سه ماده PH ذخیره شده را کاهش داده و آب موجود را به هم متصل می کنند، بنابراین محیطی ایجاد می کنند که در آن رشد میکروارگانیسم ها به تاخیر می افتد.

در برخی موارد میوه می تواند تمام پکتین و اسید مورد نیاز را تامین کند.

اگر میزان اسید میوه کم باشد، محصولات کشاورزی خراسان رضوی می توان منابع خارجی مانند آب لیمو را اضافه کرد.

به طور مشابه، اگر ترکیب برنامه ریزی شده میوه دارای پکتین کم باشد، ممکن است از یک منبع تجاری استفاده شود. شکر همیشه اضافه می شود و به طور کلی هر سه ماده ضروری باید اضافه شود تا محصول موفقی ایجاد شود.

ساخت کنسروها با مخلوط اولیه حاوی حداقل 45 قسمت وزنی میوه به ازای هر 55 قسمت وزنی مواد جامد شکر آغاز می شود.

مواد جامد شکر را پس از له شدن میوه به آن اضافه می کنند و سپس مخلوط پخته می شود. پخت و پز ممکن است در یک کتری خلاء بسیار کنترل شده انجام شود، محصولات شرکت آراد برندینگ که در آن مواد فرار طعم گرفته شده و به محصول بازگردانده می شوند.

فرآیند پخت تا زمانی ادامه می یابد که مخلوط گرم شده به سطح از پیش تعیین شده ای از مواد جامد محلول متمرکز شود. یک سطح پذیرفته شده به طور کلی 65 درصد مواد جامد محلول است.

در این غلظت دمای جوش 7 تا 12 درجه بالاتر از نقطه جوش آب است. سپس محصول به ظروف انتقال داده می شود و به عنوان یک محصول پایدار در قفسه مهر و موم می شود.

  • منابع:
    1. Fruit preserves, jams, and jellies
  • تبلیغات:
    1. بهترین برند دمپایی در جهان کشف شد
    2. انواع دمپایی روفرشی خاص که بسیار توصیه شده است
    3. بازی فکری دخترانه تمرینات مغز کودکانی که مشکلات یادگیری دارند را بهبود میدهد
    4. کافئین موجب انرژی زیاد بدن شما می شود