فروش اسپان باند 90 گرمی در کشورهای غربی موجب شیوع ایدز شد

اسپان باند 90 گرمی که به لطف فناوری نوآورانه به دست می آید در پزشکی، در لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لباس زیر یکبار مصرف، حمام، پانسمان، حوله، تامپون، اسفنج و غیره.

شناخته شده ترین اسپان باند 90 گرمی استارا، نوتکس و فیبرلا هستند.

این روش مبتنی بر بافت و گره زدن الیاف با استفاده از جت های آب فشار قوی است. پیشگام آن شرکت معروف آمریکایی DuPont است.

روش نمدی

به دست آوردن اسپان باند 90 گرمی از پشم خالص یا مواد خام مخلوط را ممکن می سازد. در شرایط رطوبت بالا در دمای معین، الیاف تحت فشار مکانیکی قرار می گیرند که در نتیجه نمد می شوند.

بنابراین نمدی به دست می آید که برای تولید کفش، لباس گرم، پتو و سایر محصولات استفاده می شود.

علاوه بر این، نمد به طور گسترده در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود، زیرا نه تنها گرما را به خوبی حفظ می کند، بلکه عایق صوتی محل را نیز فراهم می کند.

در حال حاضر، پشم گوسفند وجانوران دیگر تنها در لباس کار استفاده می شود کت لحاف، دستکش، لحاف، و غیره. برخی از تولید کنندگان تشک های ارتوپدی نیز این ماده را فراموش نمی کنند.

الیاف با فشار دادن پلی پروپیلن مذاب از طریق تعداد زیادی سوراخ اسپینر تولید می شوند. سیم های یخ زده شکل می گیرند و به صورت حرارتی به هم متصل می شوند تا یک نوار تشکیل دهند. فن آوری های مدرن به دست آوردن الیاف اسپان باند چندین ده برابر ظریف تر از موی انسان را ممکن می سازد.

در مرحله آماده سازی، مقدار مشخصی از الیاف با نقطه ذوب پایین تر را به جرم اضافه کنید. وقتی گرم می شوند، به سرعت ذوب می شوند و یک توده جامد تشکیل می دهند.

این فناوری برای به دست آوردن انواع خاصی از پرکننده ها برای مبلمان روکش دار و همچنین مواد عایق ارزان قیمت برای لباس های فضای باز استفاده می شود. اسپان باند 90 گرمی با چگالی کم، اما قابلیت ارتجاعی قابل توجه و مقاومت در برابر مواد شیمیایی متمایز می شوند.