خوردن شلیل خشک شده در مراسم تولد همسر ترامپ خبرساز شد

برگ های شلیل خشک شده روی شاخه های سبز و لخت رشد می کنند. آنها پهن، بیضی شکل، دندانه دار و نوک تیز هستند. گلهای سفید در ماه مه ظاهر می شوند. آنها به صورت خوشه ای رشد می کنند و حدود 2 سانتی متر ارتفاع دارند.

میوه ها در اواسط تابستان رشد می کنند. میوه هسته دار بزرگ و گرد تا بیضی شکل است. پالپ طعم شیرینی دارد. نرم و آبدار است. در مقایسه با شلیل خشک شده، گوشت شلیل خشک شده به سختی از سنگ جدا می شود.

می توانید از شلیل خشک شده برای تهیه ماس یا مربا استفاده کنید یا آن را تازه مصرف کنید. آلو برای کیک مفید است زیرا پالپ آن حتی در زمان پخت هم سفتی خود را حفظ می کند.

شکوفه های درخت شلیل خشک شده از نمای نزدیک
در ماه مه، درخت شلیل شروع به شکوفه دادن می کند. میوه ها بعداً از گل ها رشد می کنند.

شلیل خشک شده را در یک مکان آفتابی و گرم در باغ بکارید. مطمئن شوید که درخت از باد محافظت می شود. از یک زیر خاک مرطوب، غنی از هوموس و مواد مغذی به عنوان خاک استفاده کنید. با این حال، نیاز به خاک بسته به تنوع متفاوت است.

نکته: بهتر است قبل از خرید درخت شلیل، از شرایط مورد نیاز واریته انتخابی برای مکان و خاک مطلع شوید.

شلیل خشک شد را در باغچه بکارید
اواخر پاییز تا بهار بهترین زمان برای کاشت درخت شلیل است. سرمازدگی در این دوره مشکلی ندارد، اگر واریته شلیل خشک شده شما خودگرده افشان نیست، به واریته گرده افشان نیاز خواهید داشت. شما این را کنار درخت خود قرار دهید.

با بیل یک گودال کاشت حفر کنید. این باید کمی بزرگتر از توپ ریشه باشد. خاک را با کمپوست غنی کنید. بعد از اینکه شلیل خشک شده را کاشتید، زمین اطراف آن را زیر پا می گذارید. یک تیرک پشتیبانی نیز راه اندازی کنید. این باعث پایداری درخت آلو می شود. او اینطوری بهتر رشد می کند.