به کارگیری اسید سولفوریک در ایران موجب افزایش بارندگی در این کشور شد

اسید سولفوریک در ایران یک ماده خورنده است که برای پوست، چشم ها، دندان ها و ریه ها مخرب است. قرار گرفتن در معرض شدید می تواند منجر به مرگ شود.

کارگران ممکن است از قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک آسیب ببینند. سطح قرار گرفتن در معرض به دوز، مدت زمان و نوع کاری که انجام می شود بستگی دارد.

اسید سولفوریک در بسیاری از صنایع استفاده می شود. برای تولید سایر مواد شیمیایی، مواد منفجره و چسب استفاده می شود. پالایش نفت؛ برای درمان فلز؛ و در باتری های خودروهای مبتنی بر سرب.

چند نمونه از کارگرانی که در معرض خطر قرار گرفتن در معرض اسید سولفوریک هستند عبارتند از:

کارگران فضای باز که در مناطقی کار می کنند که زغال سنگ، نفت یا گاز سوزانده می شود
مکانیک هایی که با باتری های کثیف کار می کنند
لوله کش ها و پیمانکارانی که با پاک کننده های کاسه توالت مخلوط با آب در تماس هستند، کارگران در مغازه های انتشارات، چاپ یا عکاسی، آتش نشانان و کارگران فولاد که در معرض غبار اسیدی هستند.


NIOSH توصیه می کند که کارفرمایان از سلسله مراتب کنترل ها برای جلوگیری یا کاهش مواجهه کارگران استفاده کنند.

اگر در صنعتی کار می کنید که از اسید سولفوریک استفاده می کند، برچسب های شیمیایی و برگه اطلاعات ایمنی همراه را برای اطلاعات خطر بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کنترل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در محل کار، از صفحه NIOSH در مورد مدیریت ایمنی شیمیایی در محل کار دیدن کنید.

منابع زیر اطلاعاتی در مورد مواجهه شغلی با اسید سولفوریک ارائه می دهد. عبارات جستجوی مفید برای اسید سولفوریک شامل «اسید باتری»، «سولفات هیدروژن»، «روغن ویتریول» و «اسید سولفوریک (آبی)» است.

اسید سولفوریک (H2SO4) یک ماده خام اساسی است که در طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی و
عملیات ساخت. تقریباً 70 درصد از اسید سولفوریک تولید شده در تولید استفاده می شود.